Nutritionista Nina Crăciun iti ofera 7 sfaturi de urmat pentru masa de sărbători

190
craciunita nutritionista Nina Crăciun
craciunita nutritionista Nina Crăciun

Nina Crăciun, nutritionista din Chisinau, a revenit in atentia cititorilor nostri cu cateva sfaturi, pentru ca vine perioada sarbatorilor de iarna, Craciunul si Revelionul. Femeia ne-a oferit sapte sfaturi de urmat in aceasta perioada si ce trebuie sa faci ca sa-ti fie bine si sa ai o alimentatie deosebita. Nina Craciun ne-a dat niste ponturi de urmat in perioada asta in care toata lumea poate manca mai mult de sarbatori, avand masa plina. In plus, Nina a realizat si o sedinta foto speciala de Craciun, iar din fotografiile care au iesit ne-a oferit si noua cateva! Plus sfaturile speciale:

1.Planificați și organizați din timp masa de sărbătoare.

2. Mâncați variat și asociați corect alimentele. Puneți la loc de cinste diversitatea, încurajați-vă imaginația și lăsați-vă surprinși – o să vă placa senzația aceasta. Doar o alimentație diversificată poate pune la dispoziția organismului cele necesare unei funcționări optime.

nutritionista Nina Crăciun cu doua craciunite
nutritionista Nina Crăciun cu doua craciunite

3. Fiți îngăduitori cu organismul vostru – 3 mese principale pe zi și 2 gustări. Nu trebuie să ne creăm un stres suplimentar încercând să mâncăm mereu perfect. Ar fi minunat să ajungem la un compromis cu noi înșine: 3 mese pe zi să consumăm doar mâncare hrănitoare, neprocesată.

4. Pentru o stare de bine este recomandabil să consumați salate ușoare și doar un fel tradițional la o masă. Nici într-un caz nu combinați foarte multe alimente, este o eroare tipică, tradițională, deci… nu fiți ca toată lumea. Salata este singurul preparat care va însoţi mâncarea din carne și pește. Când vorbim despre salate, ne referim la frunze sau rădăcinoase, morcovi, ţelină, nu la salate foarte grele. Salatele grele, mai ales cele cu maioneză sunt excluse! Ele vă vor îngreuna digestia, iar voi nu vă doriți asta de sărbători, nu?

5. Căutați alimentele crude la mesele la care luati parte. Dacă nu reușiti să mâncați nimic înainte de petrecerea de Crăciun, este bine să vă orientați privirea și atenția la platourile de alimente crude. Aceste alimente bogate în proteine și fibră ne vor ține sătui mai mult timp, respectiv, iată de ce crudităţile sunt preparatul cel mai important, deoarece ne ajută să păstrăm un echilibru.

nutritionista Nina Crăciun
nutritionista Nina Crăciun

6. Fiți prudenți cu băutura! Dragii mei prieteni, dacă putem, evitati alcoolul. Acesta provoacă o inflamare pe care ar trebui să încercăm să o diminuăm dacă simțim o stare de stres și anxietate – cu cât bem mai mult, cu atât este mai probabil să facem alegeri alimentare pe care le vom regreta dimineața. Dacă însă nu putem evita consumul de băuturi alcoolice la petreceri sau alte evenimente festive este bine să ne limităm la ceva simplu și ușor.

7. Creșteti aportul de grăsimi sănătoase! Acizii Grași Omega 3 sunt necesari pentru funcționarea optimă a creierului și faptul că nu avem parte de o cantitate suficientă din aceste grăsimi sănătoase poate avea un impact negativ asupra sănătății noastre mentale și duce la schimbări de dispoziție bruște, plus stare depresivă. Pentru a combate acest lucru se recomandă creșterea aportului zilnic de grăsimi sănătoase, vă recomand să serviți cel puțin trei porții de nuci, pește, alge sau avocado.

Să aveți parte de sărbători frumoase cu un meniul echilibrat!!!